حصر عدد اولیاء در ۱۲(قسمت اول)

حصر عدد اولیاء در ۱۲(قسمت اول)

  نسبت به خودشان سزاوارترم، سپس تو سزاوارتری، سپس حسن، سپس حسین، سپس علی بن حسین، سپس محمد بن علی، سپس جعفر بن محمد، سپس موسی بن جعفر، سپس علی بن موسی، سپس محمد بن علی، سپس علی بن محمد، سپس حسن بن علی، سپس حجت بن الحسن، همان کسی که خلافت و وصایت با او به پایان میرسد (یعنی پس از او خلیفه و وصی دیگری نیست)... . إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات، ج‏۲، ص۲۳۴، ح۸۱۲. شیخ حر عاملی نیز در کتاب الفوائد الطوسیة، صفحه ۱۱۷ درباره این اعتقاد گفته است: «إن الأحادیث المعتبرة و الروایات الصحیحة المتواترة صریحة فی حصر الأئمة فی إثنی عشر علیهم السلام و أن الثانی عشر منهم خاتم الأوصیاء و الأئمة و الخلفاء» همانا احادیث معتبر و روایات صحیح متواتر، تصریح بر این دارند که تعداد ائمه در دوازده تن منحصر شده و همانا دوازدهمین آنان پایان دهنده اوصیاء و امامان و خلفاء است. در مقابل؛ احمد بصری تعداد ائمه و اوصیاء پیامبر(ص) را به ۲۴ تن رسانده و خود را امام سیزدهم میداند و بر این باور است که یازده امام نیز پس از او خواهد آمد! به عنوان مثال: در کتاب الوصیة المقدسة الکتاب العاصم من الضلال، صفحه ۶۳ درباره جایگاه مهدی اول گفته است: «مقامه؛ خلیفة من خلفاء الله و إمام من أئمة اهل البیت(ع)» مقامه او این است که خلیفه ای از خلفای خدا و امامی از امامان اهل بیت(ع) است! همچنین در کتاب المتشابهات، جلد چهارم، صفحه ۴۶ درباره مقام یمانی گفته است: «و هو إمام مفترض الطاعة من الله» او امام واجب الاطاعة از سوی خداست! و در موارد متعددی از کتاب های اتباع احمد نیز به امامت احمد به عنوان امام سیزدهم تصریح کرده اند. به عنوان نمونه: عبدالرزاق الدیراوی در کتاب ما بعد الاثنی عشر اماماً، صفحه ۷۱ ذیل عبارت (الإمام الثالث عشر هو القائم) گفته است: «وردت روایات کثیرة تدل علی أنّ الإمام الثالث عشر هو قائم آل محمد(ص)» روایات زیادی دلالت بر این دارند که امام سیزدهم همان قائم آل محمد(ص) است! همچنین علاء السالم در کتاب قبل الطوفان الثانی احمد الموعود، صفحه ۳۹ ذیل عبارت (القائم احمد... الثالث عشر من الأئمة الأربعة و العشرین) گفته است: «نعرف أن احمد هو الشیخ و الإمام الثالث عشر» دانستیم که همانا احمد، همان شیخ و امام سیزدهم است! ناظم العقیلی نیز در کتاب الاربعون حدیثا فی المهدیین، صفحه ۷ درباره انحصار عدد امامان پس از پیامبر اکرم(ص) گفته است: «فلا یوجد دلیل شرعی یحصر الإمامة فی إثنی عشر اماماً، بل الادلة الشرعیة متواترة علی استمرار الإمامة بعد الإمام المهدی(ع) فی ذریته المهدیین الإثنی عشر». پس هیچ دلیل شرعی مبنی بر حصر عدد امامان در دوازده پیدا نمی شود ،بلکه ادله شرعی متواتر بر استمرار امامت بعد از امام مهدی(ع) در ذریه مهدیین دوازده گانه، دلالت دارند!  تا اینجا مشخص شد که احمد بصری معتقد به ۲۴ امام و وصی پس از رسول خدا(ص) است و در شماره بعدی درباره بطلان این اعتقاد توضیح خواهیم داد. ان شاءالله. ادامه دارد...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ پنج شنبه 21 آذر 1398 ] [ 14:2 ] [ Seyed ]
[ ]